توليد انرژي از اعماق زمين منابع انرژي زمين گرمايي از قسمت کم عمق زمين آغاز شده و تا بخش هايي که دما بي نهايت است ادامه مي يابد. در اعماق زمين آب هاي گرم و سنگ هاي داغ و همچنين سنگ هاي گداخته يا گدازه هاي آتشين يافت مي شوند. تقريباً در همه قسمت هاي زمين چه کم عمق و چه عميق درجه حرارت متفاوت است در برخي قسمت ها درجه حرارت بين ۵۰ تا ۶۰ درجه فارنهايت (۱۰ تا ۱۶ درجه سانتيگراد) مي باشد. منابع بهره برداري شده از انرژي زمين گرمايي مي تواند عهده دار گرمايش و سرمايش ساختمان ها باشد و توسط لوله هاي مدفون در قسمت هاي عميق و نيمه عميق به ساختمان ها انتقال مي يابد به طوري که در زمستان، پمپ زمين گرمايي، گرما را از مبدل گرمايي گرفته و آنرا به درون ساختمان مي فرستد. در تابستان، فرآيند معکوس مي شود، به طوري که پمپ گرمايي گرما را از هواي درون ساختمان به مبدل ها جابجا مي کند. در اين خصوص دولت ها به ايجاد نيروگاه هايي همت گماردند که در اين نيروگاه ها گرمايش ساختمان ها و نيز توليد برق صورت مي پذيرد اين نيروگاه ها به سه دسته عمده تقسيم مي گردد که در زير به توضيح بيشتر آنها مي پردازيم. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
● ماده اوليه امروزه همه مي دانند که ماده اوليه پردازنده ها همچون ديگر مدارات مجتمع الکترونيکي ، سيليکون است. در واقع سيليکون همان ماده سازنده شيشه است که از شن استخراج مي شود. البته عناصر بسيار ديگري هم در اين فرايند به کار برده مي شوند و ليکن از نظر درصد وزني، سهم مجموع اين عناصر نسبت به سيليکون به کار رفته در محصول نهايي بسيار جزئي است. آلومينيوم يکي از مواد ديگري است که در فرايند توليد پردازنده ها اهميت زيادي دارد. هرچند که در پردازنده هاي مدرن، مس به تدريج جايگزين آلومينيوم مي شود. علاوه بر آنکه فلز مس داراي ضريب هدايت الکتريکي بيشتري نسبت به آلومينيوم است، دليل مهم تري هم براي استفاده از مس در طراحي پردازنده هاي مدرن امروزي وجود دارد. يکي از بزرگ ترين مسائلي که در طراحي پردازنده هاي امروزي مطرح است، موضوع نياز به ساختارهاي فيزيکي ظريف تر است. به ياد داريد که اندازه ها در پردازنده هاي امروزي در حد چند ده نانومتر هستند. پس ازآنجايي که با استفاده از فلز مس، مي توان اتصالات ظريف تري ايجاد کرد، اين فلز جايگزين آلومينيوم شده است. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

نبع:الکترونیک برای همه

انرژي باد نظير ساير منابع انرژي تجديد پذير، بطور گسترده ولي پراكنده در دسترس مي‌باشد. تابش نامساوي خورشيد در عرض‌هاي مختلف جغرافيايي به سطح ناهموار زمين باعث تغيير دما و فشار شده و در نتيجه باد ايجاد مي‌شود. به علاوه اتمسفر كره زمين به دليل چرخش، گرما را از مناطق گرمسيري به مناطق قطبي انتقال مي‌دهد كه باعث ايجاد باد مي‌شود. انرژي باد طبيعتي نوساني و متناوب داشته و وزش دائمي ندارد.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

تاریخچه: 

اثرهال توسط دكتر ادوين هال (Edvin   Hall) درسال 1879 در حالي كشف شد كه او دانشجوي دكتراي دانشگاه Johns  Hopkins در بالتيمر(Baltimore) انگليس بود.هال درحال تحقيق بر تئوري جريان الكترون كلوين بود كه دريافت زماني كه ميدان يك آهنربا عمود بر سطح مستطيل نازكي از جنس طلا قرار گيرد كه جرياني از آن عبور مي كند، اختلاف پتانسيل الكتريكي در لبه هاي مخالف آن پديد مي آيد.او دريافت كه اين ولتاژ متناسب با جريان عبوري از مدار و چگالي شار مغناطيسي عمود بر مدار است. اگر چه آزمايش هال موفقيت آميز و صحيح بود ولي تا حدود 70 سال پيش از كشف آن كاربردي خارج از قلمرو فيزيك تئوري براي آن بدست نيامد.با ورود مواد نيمه هادي در دهه 1950 اثرهال اولين كاربرد عملي خود را بدست آورد. درسال 1965 Joe  Maupin ,Everett Vorthman براي توليد يك سنسور حالت جامد كاربردي وكم هزينه از ميان ايده هاي متفاوت اثرهال را انتخاب نمودند. علت اين انتخاب جا دادن تمام اين سنسور بر روي يك تراشه سيليكن با هزينه كم و ابعاد كوچك بوده است اين كشف مهم ورود اثر هال به دنياي عملي و پروكاربرد خود درجهان بود.

تئوری اثر هال:
 
اگر يك ماده هادي يا نيمه هادي كه حامل جريان الكتريكي است در يك ميدان مغناطيسي عمود بر جریان قرارگیرد، ولتاژی در عرض  ماده پدید می آید.

عنصرهال، سنسور ميدان مغناطيسي است. باتوجه به ويژگيهاي ولتاژ خروجي اين سنسور نيازمند يك طبقه تقويت كننده و نيز جبران ساز حرارتی است. چنانچه از منبع تغذيه با ريپل فراوان استفاده كنيم وجود يك رگولاتور ولتاژحتمی است.رگولاتور ولتاژ موجب میشود که جریان ثابت بماند. 

 ويژگيهای عمومی سنسورهای اثرهال:

  1.  حالت جامد
  2. عمر طولاني .
  3. پاسخ فرکانسی بالای KHz 100
  4. ورودی و خروجی سازگار با سطح منطقی
  5. تاثیر پذیری از نویزهای مغناطیسی محیط
  6. بازه دمایی گسترده



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

چکیده مقاله :

 اگر خطای اتصال كوتاه در یك نقطه از هادی انتقال انرژی الكتریكی رخ دهد، سیگنالهای خطا حاوی امواج فركانس بالا خواهند بود. این امواج به صورت اغتشاش هایی بر روی سیگنال اصلی سوار می باشند. امواج فركانس بالای ایجاد شده در اثر خطا پس از تولید در محل خطا در هر دو جهت بر روی خط حركت كرده و بالاخره پس از انعكاس های متوالی از نقاط انفصال موجود بر روی خط میرا میگردند. با ثبت این سیگنالهای فركانس بالا در ابتدای فیدر، می توان اطلاعات بسیار خوبی از نوسانات آن بدست آورد. زمانهای ثبت شده برای نوسانات فركانس بالا همان لحظه های برخورد امواج خطا به باس پست می باشند و با استفاده از آن می توان فاصله محل خطا را از این باس بدست آورد. این مقاله نحوه استخراج زمانهای انعكاس متوالی موج ایجاد شده در اثر خطا از باس پست و نقطه خطا را با استفاده از تبدیل موجك نشان می دهد و روشی برای تعیین محل خطا از ابتدای فیدر با استفاده از این اختلاف زمانی و سرعت سیر موج كه از اطلاعات خط و برنامه EMTP، بدست آمده، ارایه میدهد.

 

عنوان مقاله  فاصله یابی محل خطای اتصال كوتاه در شبكه های شعاعی با استفاده از ثبت نمونه های فركانس بالای سیگنال ولتاژ خطا در ابتدای فیدر و تحلیل آن به كمک

نشریه

مجله انجمن مهندسین برق و الكترونیك ایران بهار 1383

نویسنده

 مسلمی نیكی,جلالی داوود,عسگری جواد

حجم فایل

914 کیلو بایت

دریافت مقاله

دریافت مقاله  اینجا کلیک کنید




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

    • موتورها

با شناخته شدن منابع جریان متناوب اولین ایده موتورهای القایی در سال 1880 توسط «NicolaTesla» ارائه شد. با گسترش منابع تغذیه سه فاز متناوب و تئوری میدانهای گردان تحقیقات روی موتورهای القایی روتور سیم پیچی شده نیز گسترش یافت. بطور عمده ساخت موتورهای القایی از سال 1895 شروع شد و با پیشرفت علم و صنعت در زمینه های چدن، عایق بندی، لایه بندی و … اندازه موتورهای القائی نیز به مراتب كوچكتر شد. به عنوان مثال اندازه موتور hp100 مدرن دارای اندازه ای برابر با یك موتور hp5/7 سال 1897 است.

نمای کلی فصلها ی این پروژه به صورت زیر است:

فصل یكم: موتورهای القایی

فصل دوم: موتورهای DC

فصل سوم: موتورها در صنعت سیمان

فصل 4: بررسی تئوریك كاهش مصرف انرژی الكتریكی در الكتروموتورها

فصل 5: بررسی عملی مصرف انرژی الكتریكی الكتروموتورها

فصل ششم: تعمیر و نگهداری الكتروموتورها

 

image
   
دانلود - Download Link
حجم: 3.61 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 138

نوع فایل:pdf




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

هر شكل زندگی یا ماشین آلات امروزه نیاز به انرژی داردهیچ چیز نمی تواند حالت یا موقعیت خود را بدون مصرف انرژی تغییردهد. همچنین درست مانند بسیاری از ماشین آلات دیگر ، ماهواره نیاز به برق دارد. در اینجا بر روی زمین راههای زیادی برای تولید برق وجود دارد به عنوان مثال اگر شما در دریا و یا در بالای کوه هستید، شما می توانید مولد قابل حمل و یا باتری استفاده کنید. منبع قدرت خورشیدی بسیار قدرتمند ، پاکیزه و راحت است ، به خصوص برای ماهواره ها. تنها چیزی که نیاز به توضیح است تبدیل انرژی موجود در اشعه خورشید است. امروزه کارآمدترین روش رسیدن به این انرژی استفاده از پانل های متشکل از سلولهای نیمه هادی قدرت زای نوری است. معمولا آنها به عنوان 'صفحه های خورشیدی' نامیده می شود. این پانل ها اولین بار در'ماهواره ی پیشتاز' در فضا در سال 1958 مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که تابش خورشید بزرگترین منبع تجدید پذیر انرژی روی کره زمین می باشد و اگر فقط یک درصد از صحراهای جهان با نیروگاه های حرارتی خورشیدی به کار گرفته شوند، همین مقدار برای تولید برق سالانه مورد تقاضای جهان کافی خواهد بود. برای سود جستن از انرژی خورشیدی دو راه وجود دارد : استفاده مستقیم از نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته از طریق سلولهای فتوولتائیک یا استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انواع انرژی های دیگر و یا استفاده مستقیم از آن (کاربردهای نیروگاهی و غیر نیروگاهی خورشیدی).

دانلود - Download Link
حجم: 1.3  mb
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 40
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

    • نیروگاه هسته ای

نیروگاههای هسته ای حدود 17 درصد برق دنیا را تأمین می کنند برخی کشورها برای تولید نیروی الکتریکی خود، وابستگی بیشتری به انرژی هسته ای دارند. براساس آمار آژانس انرژی اتمی، 75 درصد برق کشور فرانسه در نیروگاههای هسته ای تولید می شود و در ایالات متحده، نیروگاههای هسته ای 15 درصد برق را تأمین می کنند. بیش از چهارصد نیروگاه هسته ای در سراسر دنیا وجود دارد که بیش از یکصد عدد آنها در ایالات متحده واقع شده است. یک نیروگاه هسته ای بسیار شبیه به یک نیروگاه سوخت فسیلی تولید کننده انرژی الکتریکی است و تنها تفاوتی که دارد، منبع گرمایی تولید بخار است. این وظیفه در نیروگاه هسته ای برعهده رآکتور هسته ای است . در سال ۲۰۰۴ انرژی هسته‌ای در تولید کل انرژی مصرفی جهان سهمی در حدود ۶٫۵٪ و در تولید انرژی الکتریکی سهمی در حدود ۱۵٫۷٪ داشته‌است که کشورهای ایالات متحده, فرانسه و ژاپن باهم حدود ۵۷٪ از کل انرژی الکتریکی هسته‌ای جهان را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۰۷ آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای (IAEA) از وجود ۴۳۹ راکتور هسته‌ای در حال ساخت در ۳۱ کشور در سراسر جهان خبر داد. ایالات متحده با تولید حدود ۲۰٪ از انرژی مورد نیاز خود در راکتورهای هسته‌ای جایگاه اول جهان در میزان استفاده از انرژی هسته‌ای دارد. در حالی که فرانسه با تولید ۸۰٪ از انرژی الکتریکی مورد نیاز خود در ۱۶ نیروگاه هسته‌ای از نظر درصد دارای رتبه اول در جهان است و این درحالی است در کل اروپا انرژی هسته‌ای ۳۰٪ از برق مصرفی را تامین می کند.

 


حجم: 833 KB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 45
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

این یه کتاب با فرمت پی دی اف هست که کار اسکنر و توضیح داده

 

 

download




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

مقاله حذف جريان هجومي ترانسفورماتور هاي قدرت
 

دانلود مقاله




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

دانلود مقاله توسعه و مصرف برق در ايران
 

دانلود مقاله




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

ندازه فايل: 65 کیلو بایت

منبع:www.maghaleh.net

دانلود مقاله




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

انكودرهاي مغناطيسي

      انكودرهاي مغناطيسي توسط اثرهال و اثر مگنتورزيسيتو (MR) و رلوكتانس متغيير عمل مي كنند. آنچه در انواع انكودرهاي مغناطيسي مشترك است، اين است كه در همگي آنها يا يك آهنرباي حلقه‌اي بر يك شفت قرار گرفته است و يا چرخ دنده به جاي آن داريم كه از جنس مواد فرومغناطيسي مي‌باشد. اما تفاوت در انكودرهاي مغناطيسي مربوط به بخش ضبط تغييرات است. (Pickup)



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

                   پسورد مورد نیاز برای باز کردن فایل : www.ir-micro.com




برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

                 پسورد مورد نیاز برای باز کردن فایل : www.ir-micro.com



برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

              پسورد:www.ir-micro.com

برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

 

             پسورد:www.ir-micro.com

برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

رای دانلود روي عنوان کليک راست کرده و گزينه ي سيو از تارقيت و بزنيد:

 

فاصله صنجی با سونار




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای دانلود روي عنوان کليک راست کرده و گزينه ي سيو از تارقيت و بزنيد:

 

اسیلاتورها




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای دانلود روي عنوان کليک راست کرده و گزينه ي سيو از تارقيت و بزنيد:

 

سنسور گاز مادون قرمز




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

میکروکنترلر AVR دارای قابلیت ISP یا in System Programming می باشد، بنابراین برنامه ریزی آن به سادگی امکان پذیر است. مدارهای استاندارد شرکت Atmel از قبیل STK200\300 یا STK500 اغلب برای عملکرد صحیح نیاز به بافر جریان و عناصر جانبی دارند اما مدار معرفی شده در این مقاله با نام Sample Programmer تنها با یک کانکتور و یک قطعه کابل قابل ساخت می باشد. بقیه و دانلود در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

هر کامپیوتری که شما امروزه برای خانه یا محل کار خود می خرید دارای یک یا چند رابط USB می باشد که در پشت آن است. این رابط های USB این اجازه را به شما می دهند که هر گونه وسیله ای اعم از Mouse یا printer را به راحتی و آسانی به کامپیوتر خود وصل کنید. امروزه تقریبا تمام سخت افزارهایی که ساخته می شوند USB را دارا می باشند. بقیه مطلب و دانلود در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
مقدمه امروزه لیزر کاربردهای بیشماری دارد که همه زمینه های مختلف علمی و فنی فیزیک-شیمی-زیست شناسی - الکترونیک و پزشکی را شامل می شود. همه این کاربردها نتیجه مستقیم همان ویژگی های خاص نور لیزر است. ادامه مطلب رو در ادامه مطالب دنبال کنید.............

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

وقفه چیست ؟ وقفه یا Interrupt عبارتی است که عموما برای میکروپروسسورها و میکروکنترلرها کاربرد دارد و عبارت است از درخواست رسیدگی به وضعیت یک حالت یا بخش که در روتین اصلی برنامه به آن پرداخته نمی شود . با درخواست وقفه ، اجرای برنامهء اصلی به طور موقت قطع می شود و زیر برنامه ای که به وقفه اختصاص دارد اجرا می شود و پس از پایان یافتن زیر برنامهء وقفه ، مجددا به برنامهء اصلی بازگشت و ادامهء آن اجرا خواهد شد . در شکل زیر این مطلب نشان داده شده است : بقیه و دانلود در ادامه مطالب:



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

در سال هاي بين 1980 تا 1990 ميلادي ، مقدار اطلاعاتي كه بايد hard ها ذخيره ميشد ، افزايش چشم گيري پيدا كرد . حجم نرم افزارها ، برنامه هاي كاربردي و ... به حدي افزايش يافتند كه كاربران كامپيوترها به hard هائي با ظرفيت بالاتر نياز پيدا كردند.در آن زمان به دليل پيشرفت كند فن آوري ذخيره سازي hard هاي ظرفيت بالا ، قيمت هاي بسيار بالائي داشتند و براي كاربران كامپيوتر هاي خانگي ، پرداخت اين هزينه ها امكان پذير نبود.به عنوان مثال ، hard 20 GB اي قيمتي حدود 150 دلار و hard 40 GB اي قيمتي حدود 400 دلار داشت.بنابراين مهندسان كامپيوتر براي رفع مشكل ذخيره سازي در كامپيوتر ها ، راه حل ساده اي به نام RAID را ارائه كردند . امروزه تعداد كامپيوترهائي كه از اين روش استفاده ميكنند رو به افزايش است و تقريبا بيشتر MotherBoard هاي جديد از اين وي‍ژگي استفاده ميكنند.اما اصلا RAID چيست؟ بسياري از كاربران كامپيوتر هيچگونه اطلاعاتي در مورد اين ويژگي و نحوه ي پيكربندي آن ندارند

. دانلود: 

 

دانلود مقاله ی معرفی RAID




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
شبکه و سیستم های مخابراتی: سیستم Power Line Carrier یا (p.l.c) یکی از شیوه های نوین انتقال داده می باشد. توسعه منابع تولید،‌ انتقال و توزیع انرژی الکتریکی،‌ نیاز مبرمی به وجود یک شبکه مخابراتی بین نقاط کلیدی سیستم برق رسانی مثل مراکز تولید، تبدیل ، تصمیم گیری و توزیع که اکثراً‌ در فواصل دور از هم واقع شده اند را بوجود آورده است. از خطوط انتقال امواج فرکانس بالای حامل اطلاعات در سیستم های مخابراتی استفاده نموده . سیستمی که برای این گونه انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار” انتقال موج حامل ا طلاعات بر روی سیستم فشار قوی” یا PLC می نامند. لطفا" ادامه مطلب را در ادامه مطالب دانلود کنید

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
مانيتور يكي از عناصر سخت افزاري مهم در كامپيوتر است كه از آن بعنوان دستگاه استاندارد خروجي و در جهت نمايش اطلاعات استفاده مي گردد . تمامي كاربران كامپيوتر بمنظور مشاهده خروجي مناسب، نيازمند استفاده از يك مانيتور مطلوب مي باشند. انتخاب يك مانيتور به عوامل متفاوتي نظير مشخصات فني و نوع كاربرد آن بستگي دارد. اولين نمايشگرها (مانيتورهاي مبتني بر متن) بمنظور استفاده در كامپيوترهاي شخصي در سال 1970 ارائه گرديدند. از سال 1970 تاكنون مدل هاي متفاوتي از مانتيتورها با بهره گيري از تكنولوژي هاي متفاوت و ارائه قابليت هاي مختلف، توليد و عرضه شده اند. مانيتورهاي (CRT (Cathod Ray Tube و مدل هاي متفاوت (LCD (Liquid Crystal display، نمونه هائي از مانيتورهاي ارائه شده طي ساليان گذشته و اخير مي باشند. لطفا" ادامه مطلب را در ادامه ی مطالب دنبال کنید

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
مانیتور یا صفحه نمایش متداول‌ترين دستگاه خروجي بوده كه از آن براي نمايش اطلاعات استفاده مي‌گردد و داراي انواع مختلفي است . یک صفحه نمايش مانند تلویزیون ها می تواند رنگي يا تك رنگ باشد . در محيط Dos معمولاً صفحه‌هاي نمايش داراي 25 سطر و 80 ستون هستند و در هر ستون يك كاراكتر تايپ مي‌شود لطفا"بقیه مطلب را در ادامه مطالب دنبال کنید

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

اینم یه تحقیق درباره جی پی اس که کار خودمه...که تقریبا" کامله به همراه عکس ها بد نیست یکم درباره ی جی پی اس بدونید...

 

حجم فایل:مگا ۲.۲۵

 

برای دانلود روی دانلود  کلیک کنید:

 

(دانلود با لینک غیر مستقیم)

 

download

 




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

این یه مقاله نسباتا" کامل درباره رادار هست توصیه می کنم از دست ندین

 

download




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
کاربرد لیزر در فیزیک و شیمی اختراع لیزر و تکامل آن وابسته به معلومات پایه ای است که در درجه اول از رشته فیزیک و بعد از شیمی گرفته شده اند. بنابراین طبیعی است که استفاده از لیزر در فیزیک و شیمی از اولین کاربردهای لیزر باشند رشته دیگری که در آن لیزر نه تنها امکانات موجود را افزایش داده بلکه مفاهیم کاملا جدیدی را عرضه کرده است طیف نمایی است. اکنون با بعضی از لیزرها می توان پهنای خط نوسانی را تا چند ده کیلوهرتز باریک کرد ( هم در ناحیه مرئی و هم در ناحیه فروسرخ ) و با این کار اندازه گیری های مربوط به طیف نمایی با توان تفکیک چند مرتبه بزرگی ( 3 تا 6) بالاتر از روش های معمولی طیف نمایی امکان پذیر می شوند. لیزر همچنین باعث ابداع رشته جدید طیف نمایی غیر خطی شد که در آن تفکیک طیف نمایی خیلی بالاتر از حدی است که معمولا با اثرهای پهن شدگی دوپلر اعمال می شود. این عمل منجر به بررسیهای دقیقتری از خصوصیات ماده شده است.

ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی