کاربرد کامپوزيت در صنعت برق و الکترونيک

(بوسيله پي دي اف ساز شماره 1 ) PDFدريافت اين مقاله به صورت فايل   دريافت اين مقاله به صورت فايل پي دي اف بوسيله پي دي اف ساز شماره 2 ترجمه متن اين مقاله به زبان انگليسي

17

کاربرد کامپوزيت در صنعت برق و الکترونيک

حدود ۲۰ سال است که کامپوزيت هاي پليمري تقويت شده با الياف FRP در کاربرد هاي الکتريکي مصرف مي شوند . اين مواد در ساخت قطعات گوناگون صنعت برق به کار مي روند ؛ از جمله لوله هاي عبور کابل ، سيستم هاي حمل کابل در تونل ها و پل ها ، تيرهاي انتقال برق ، بازوهاي عرضي ( کراس آرم ها ) ، مقره ها ، برج هاي ارتباطي و جز آن .

● لوله کامپوزيت ي عبور کابل

يکي از موارد کاربرد کامپوزيت در صنعت برق ، ساخت لوله هاي عبور کابل است . لوله هاي پليمري تقويت شده با الياف شيشه GRP را مي توان در ترکيب با اتصالات و متعلقات ويژه اي به کاربرد و آن ها را به شکل يک سيستم عبور کابل چندلايه و چند رديفي شکل داد . اين لوله ها براي کابل هاي شبکه برق شهري و کابل هاي مخابراتي زيرزميني مورد استفاده قرار مي گيرند . علاوه بر اين در موارد زير نيز کاربرد دارند :

۱) براي کابل هايي که از زير ريل جرثقيل هاي سقفي و يا راه هاي اصلي شهري عبور مي کنند .

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

تاریخ: سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
از نخستین روزهای بررسی تکنولوژی لیزر ، پی برده شد که نور لیزر خواص مشخصه ای دارد که آن را از نورهای ایجاد شده از سایر منابع متمایز می کند. در این نوشتار ، به چگونگی ظهور این خواص از ماهیت فرایند لیزر می پردازیم و به اختصار مثالهایی را از چگونگی استفاده از آنها برای کاربردهای ویژه لیزر ، در نظر می گیریم.

تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
امروزه مصرف انرژی در صنعت برق رو به افزایش است و اثرات مخربی بر روی سلامتی و ایمنی انسان داشته است.

تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

نیمی از دانشمندان در بررسی های خود دریافتند که با استفاده از پرتوهای مادون قرمز نور می توان قدرت درک صداها را در گوش افزایش داد.

تیم((ریچارد ربیت))از دانشگاه یوتاه نشان داد که می توان با استفاده از پرتو های مادون قرمز روی رفتار سلول های گوش و در نتیجه سیگنال هایی که از این عضو شنوایی به مغز می رسداثر گذاشت. با این کشف در اینده می توان دستگاهایی را برای بهبود شنوایی افراد ناشنوا توسعه داد.

بر اساس این گزارش این دانشمندان در تلاش برای تکامل سیستم های تقویت کننده شنوایی و بینایی دو ازمایش مختلف را به ترتیب روی سلول های  قلب موش صحرایی و سلول های گوش داخلی ماهی دهان گشاد انجام دادند.در هر دو مورد نمونه های بیولوژیکی در معرض نور مادون قرمز(که برای چشم انسان نامرئی است)قرار گرفتند.

با این کشف دانشمندان پیشنهاد دادند که در اینده می توان در دستگاه هایی مثل((پیس میکر))و یا سمعک های ناشنوایی به جای استفاده از سیگنال های الکتریکی از سیگنال های نوری استفاده کرد