جريان متناوب(AC) و جريان مستقيم (DC) ● تعريف جريان(dc) جريان مستقيم (DC يا جريان پيوسته)، عبور پيوسته جريان الکتريسيته از يک هادي نظير يک سيم از پتانسيل بالا به پتانسيل کم است. در جريان مستقيم، بار الکتريکي همواره در يک جهت عبور مي کند که اين امر جريان مستقيم را از جريان متناوب (AC) متمايز مي کند. در واقع جريان مستقيم ابتدا براي انتقال توان الکتريکي پس از کشف توليد الکتريسيته در اواخر قرن ۱۹ توسط توماس اديسون بکار رفت. امروزه استفاده از جريان مستقيم براي اين منظور غالباً کنار گذاشته شده است، چرا که جريان متناوب (که توسط نيکلا تسلا کشف و توسعه داده شده ) براي انتقال در طول خطوط بلند بسيار مناسب تر است (جنگ جريان ها را مشاهده کنيد). هنوز هم انتقال توان DC براي اتصال شبکه هاي توان AC با فرکانس هاي مختلف به هم، بکار مي رود. بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
کاربرد هاي نانو تکنولوژي يکي از پيشوندهاي مقياس اندازه گيري در سيستم SI نانو به معني يک ميلياردم واحد آن مقياس است.براي مثال يک نانومتر معادل يک ميلياردم متر است. با توجه به اينکه يک سلول بدن بيش از صدها نانومتر است مي توان به کوچکي اين مقياس پي برد. از آنجايي که علوم نانو بخش وسيعي برگرفته از مباحث شيمي، فيزيک، بيولوژي، پزشکي، مهندسي و الکترونيک را در بر مي گيرد، گروه بندي آن بسيار پيچيده است. دانشمندان، علوم نانو را به چهار گروه شامل مواد (گروه اول)، مقياسها (گروه دوم)، تکنولوژي الکترونيک، اپتوالکترونيک، اطلاعات و ارتباطات (گروه سوم) و بيولوژي و پزشکي (گروه چهار م) طبقه بندي کرده اند. اين طبقه بندي باعث سهولت در بررسي اين علوم شده است البته تداخل برخي از بخش ها در يکديگر طبيعي است. برنامه هاي توسعه اين تکنولوژي به سه بخش کوتاه مدت (کمتر از پنج سال)، ميان مدت( بين۱۵-۵ سال) و بلند مدت (بيش از۲۰ سال) تقسيم بندي شده است. مواد نانو (nanomaterials) قابليت کنترل ساختار تشکيل دهنده مواد پيشرفته (از فولادهاي ساخته شده در اوايل قرن۱۹ تا انواع بسيار پيشرفته امروزي) در ابعاد کوچک و کوچکتر، در اندازه هاي ميکرو و نانو بوده است. بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
کاربرد هاي نانو تکنولوژي يکي از پيشوندهاي مقياس اندازه گيري در سيستم SI نانو به معني يک ميلياردم واحد آن مقياس است.براي مثال يک نانومتر معادل يک ميلياردم متر است. با توجه به اينکه يک سلول بدن بيش از صدها نانومتر است مي توان به کوچکي اين مقياس پي برد. از آنجايي که علوم نانو بخش وسيعي برگرفته از مباحث شيمي، فيزيک، بيولوژي، پزشکي، مهندسي و الکترونيک را در بر مي گيرد، گروه بندي آن بسيار پيچيده است. دانشمندان، علوم نانو را به چهار گروه شامل مواد (گروه اول)، مقياسها (گروه دوم)، تکنولوژي الکترونيک، اپتوالکترونيک، اطلاعات و ارتباطات (گروه سوم) و بيولوژي و پزشکي (گروه چهارم) طبقه بندي کرده اند. اين طبقه بندي باعث سهولت در بررسي اين علوم شده است البته تداخل برخي از بخش ها در يکديگر طبيعي است. برنامه هاي توسعه اين تکنولوژي به سه بخش کوتاه مدت (کمتر از پنج سال)، ميان مدت( بين۱۵-۵ سال) و بلند مدت (بيش از۲۰ سال) تقسيم بندي شده است. مواد نانو (nanomaterials) قابليت کنترل ساختار تشکيل دهنده مواد پيشرفته (از فولادهاي ساخته شده در اوايل قرن۱۹ تا انواع بسيار پيشرفته امروزي) در ابعاد کوچک و کوچکتر، در اندازه هاي ميکرو و نانو بوده است. بقیه و متن کامل مقاله در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

 
 
 
 
10 قابليت عجيب فلش USB

 

 

 

10 قابليت عجيب فلش USB

 

اگر تا به حال از حافظه‌هاي فلش تنها براي ذخيره سازي اطلاعات و به عنوان يك انبار ديجيتال استفاده مي كرديد، سخت در اشتباهيد. اين ابزار بندانگشتي كاركردهاي مفيد ديگري هم دارند كه نبايد از آنها غفلت كنيد.

اين ابزار، امكانات و توانمندي هاي جالبي دارد كه به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم.

 

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

لباس خواب بی سیم برای نوزادان


این گجت مخصوص کودکان و البته مادرهای نگران است. شرکتی به نام Exmovere یک لباس خواب ویژه طراحی کرده که می تواند ضربان قلب، حرکات و وضعیت عاطفی کودک را تحت نظر داشته باشد. ‏

در نقاط مختلف این لباس سنسورهایی تعبیه شده که می تواند فعالیت های حیاتی کودک را بررسی کرده و برای والدین ارسال کند. کودک شما با پوشیدن این لباس به شبکه بیسیم خانگی متصل شده و اطلاعات برای شما ارسال می شود. در کنار آن لباس خواب جدید می تواند به شبکه موبایل هم وصل شده و می توانید روی گوشی تلفن همراه وضعیت فعلی کودک را ملاحظه کنید. ‏

این شرکت اعلام کرده لباس های نوزادش را از سال آینده میلادی به بازار ارایه خواهد کرد. از قیمت هم هنوز صحبتی نکرده است. اما حالا بچه های آینده می توانند ادعا کنند از نوزادی گجت های پیشرفته خودشان را داشته اند. ‏




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

با Light Blue هر سطحی را تبدیل به کیبرد مجازی کنید

این محصول شگفت انگیز از LBO پروجکشنی کوچک است که هر سطح صافی را تبدیل به یک کیبرد لمسی می کند. نور این پروجکشن که از قابلیت اتوفوکوس هم بهره می برد تصویری ۱۰ اینچی را با کیفیت و رزلوشنی معادل WVGA، بر روی سطوح منعکس می کند. البته این کیفیت را باید مدیون نور لیزر باشیم، نه LED؛ چرا که این پروجکشن برای برخورداری از چنین خروجی ای مجهز به موتور (HLP (holographic laser projection شده است. قسمت دریافت اطلاعات توسط حسگرهای مادون قرمز انجام می شود تا بتوانید با این نمایشگر مجازی کار کنید.

ماوس و کیبورد

 

ارتباط این وسیله با سایر دستگاه ها هم توسط WiFi و بلوتوث انجام می شود. همچنین قابلیت ویژه این پروژکتور این است که توانایی اجرای Adobe Flash Lite 3‪.‬1 را دارد و مجهز به ۲ گیگابایت حافظه داخلی است که می توان از این قابلیت برای اجرای دموها، طراحی کاتالوگ های پویا، منوی رستوران ها و... بهره برد. ضمن اینکه حافظه آن از طریق ورودی microSD که روی آن تعبیه شده، تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا می باشد.


 

ماوس و کیبورد


روی پد موس يادداشت بنویسید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جستجوی یک خودکار و يک برگه يادداشت روی میز کار خود ناامید شويد و با مشت محکم روی ميز بکوبید!

در يک ابتکار خوب، موس پد Scratch-n-Scroll در نقش برگه یادداشت جادويی میز شما خواهد بود. این موس پد از یک قاب ساده که از جنس پلاستيک فشرده است ساخته شده و غشایی شفاف و نازک سطح آن را پوشانده است.

برای نوشتن به هیچ وسیله خاصی نیاز نیست با استفاده از فشار انگشتتان می توانید روی این پد موس یادداشت کنید و یا از قلم پلاستیکی آن استفاده کنید. پاک کردن هم ساده است. کافی است که کمی آن را خم کنید تا نوشته های روی آن غیب بشود. ( اگر تخته های وایت برد جادویی مخصوص کودکان را دیده باشید عملکردی مشابه دارند. )

این پد موس برای انواع موس های لیزری و توپی کاربردی است اما فکر نمی کنم به خاطر سطح سفیدش به درد موس های نوری بخورد.

 

 

ماوس و کیبورد

 

کیبورد قابل شستشو

تا حالا شده که یک نگاه به کیبوردتان بیندازید؟ اگر نشده خب همین الان یک نگاه بکنید، فقط کافی است کمی سرتان را پایین بیاورید. به احتمال زیاد کیبورد شما هم پر از لکه و گرد و غبار است. واقعا اگر یک کیبورد پر از لکه های مختلفِ غذا، نوشیدنی، بستنی، مربا، سس گوجه، پشه و هر چیز دیگری داشته باشید، آیا شما از کار کردن با آن احساس ناراحتی نمی کنید؟

تا به حال راه حل مناسبی برای داشتن یک کیبورد تمیز نبوده است ولی اینجا یک راه حل مناسب وجود دارد.

این کیبورد کاملا ضد آب به راحتی قابل شستشو و ضد میکروب است و با داشتن این کیبورد بدون نگرانی کیبورد کثیف تان را با آب می شورید.




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

خط کش هوشمند(+عکس)

 

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقريبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستيم چیزی را به صورت دقيق اندازه بگيريم.

این طرح يک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. اين خط کش از دو قطعه تشکيل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از اين خط کش کافی است که اين قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بين دو انگشت دست است در مقیاس متريک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخيره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نيز می باشند.

اين دو قطعه به يکديگر متصل می شوند و شارژ خود را از طریق يک پورت USB تامین می کنند. جداره داخلی هر قطعه دارای یک لايه سیلیکون و جداره خارجی آن از پلاستیک سبک است.

این خط کش هوشمند فعلا به صورت يک طرح ارائه شده اما می توان از آن به عنوان یکی از کاربردی ترين وسايل مورد نياز نجاران، نقشه کشان و خیاط ها نام برد.

منبع:narenji.ir




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

پنکه بدون پره! (عكس)

 

این پنکه جدید به نام Dyson Fann بدون داشتن پره و با استفاده از تکنولوژی جدید هوا را به درون میکشد. سپس به جلو می وزد.

 

پنکه بدون پره! (عكس)

 

پنکه بدون پره! (عكس)




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
باطری كه هنگام حرکت انرژی تولید میکند +عكس


محققین ژاپنی یک باطری کوچک ساخته اند که انرژی خودش را از طریق انرژی جنبشی تامین می کند. این باطری نسبت به تمام مدل های مشابه بهتر بوده و قادر است ۲۲ میلی وات انرژی تولید کند که نسبت به مدل های مشابه ۲۰ برابر بهتر عمل می کند. ‏

‏شاید ۲۲ میلی وات بسیار کم به نظر بیاید و نتواند از پس تلفن همراه شما بر بیاید، اما به اندازهای هست که بتواند جایگزین باطری های کوچک ساعت بشود. و همانطور که می دانید وقتی از انرژی جنبشی استفاده می کنید یعنی کافی است باطری تکان بخورد تا انرژی تولید کند. بنابراین تعبیه این باطری در گجت هایی که مصرف برق کمی دارند بسیار مطلوب خواهد بود. چون که کافی است در جیب شما باشند تا شارژ شوند. ‏

 

باطری كه هنگام حرکت انرژی تولید میکند +عكس



راز بازدهی بیشتر این باطری جدید در استفاده از آلیاژی به نام Galfenol بوده که از آهن و گالیوم تشکیل شده است. این آلیاژ مخصوص در میدان های مغناطیسی تغییر شکل میدهد و در سال ۱۹۹۸ توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا ایجاد شده است. ‏

طراح این باطری قصد دارد در مرحله اول آنها را در سیستم های پایش باد لاستیک اتومبیل ها استفاده کند و بعدا استفاده از آنها را توسعه دهد. اما اگر کمی به کاربردهای این باطری کوچک فکر کنید متوجه استفاده وسیع اش در صنایع مختلف خواهید شد.

منبع: نارنجي


 




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

 

ساخت کتابهای دیجیتال با Book Saver

 

‎با توجه به محبوبیت فزاینده کتاب خوان ها و کتابهای دیجیتال و همچنین نیاز به اسکن سریع مجلات و کتاب، کمپانی ION Audio سیستم جالبی جهت انتقال سریع کتابها و نشریات به دنیای دیجیتال پیش روی شما قرار داده است. Book Saver این امکان را برایتان فراهم می کند که به راحتی کتابها و مجلات مورد علاقه خود را بر روی کارت SD دو گیگابایتی همراه آن ذخیره کرده و یا از طریق کابل USB مستقیما به کامپیوتر و یا کتابخوان خود انتقال دهید.

‎این دستگاه دارای دو دوربین مجزا است که هرکدام از یک صفحه از کتاب عکس می گیرند. فلش های تعبیه شده در هر دوربین باعث میشود تصویر گرفته شده کاملاً شفاف و بدون تیرگی ذخیره شود. طبق گفته این کمپانی اسکن دو صفحه، به صورت رنگی و در یک ثانیه انجام می گیرد.

‎به همراه این اسکنر نرم افزار OCR نیز ارائه می گردد و همچنین تبدیل فایل به فرمتهای PDF و JPEG نیز امکان پذیر است.

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
التراسونيک امواج التراسونيک وکاربردهای وسیع آن: انسان قادر است موج های صوتی با فرکانس 20 تا 20000 سيکل در ثانيه را بشنود موج های صوتی با فرکانس کمتر از 20 سيکل در ثانيه را اينفراسونيک ( فرو صوت ) و به دسته ای از امواج مکانيکی که فرکانس نوسانشان بيش از محدوده شنوايی انسان ( 20KHz ) باشد امواج اولتراسونيک ( فرا صوت ) گفته می شود . اين امواج بدليل خواصی که دارند کاربردهای متنوع وبعضاَ جالبی دارند . با محاسبه ای ساده می توان دريافت که اگر نقطه ايی با فرکانس 25 کيلوهرتز و دامنه 10 ميکرومتر نوسان کند شتاب آن بالغ بر 25 هزار برابر شتاب ثقل می شود . اين شتاب و به طبع آن سرعت بالا در مايعات باعث ايجاد کاويتاسيون می شود و در هنگام انفجار حباب های ايجاد شده فشاری در حدود 200 بار ايجاد می گردد . از طرف ديگر اگر حرکت نسبی با مشخصات فوق ميان دو سطح جامد برقرار شود ازدياد دما باعث جوش خوردن دو سطح به يکديگر می شود که Ultrasonic Welding می باشد. بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
Cruise Control یا تثبیت کننده سرعت خودرو ؛ سیستم جدیدی محسوب نمی شود، این سیستم سالهاست در سایر کشورها بالاخص ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد اما در ایران تا سال گذشته و در پی نصب آن بر روی مدلهای سفارشی ایران خودرو، همچنین واردات خودروهای مجهز به آن، کمتر کسی با این سیستم آشنایی داشت و هم اینک نیز همچنان درصد بسیار زیادی از مردم حتی برخی صاحبان خودروهای مجهز به کروز کنترل از روش استفاده از آن اطلاعی ندارند؛ لذا جهت آشنایی بیشتر با این سیستم در ذیل به بررسی مورد مصرف، نحوه استفاده و نحوه عملکرد این سیستم خواهیم پرداخت بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
ک کارت هوشمند از نظر اندازه شبيه به کارت هاي اعتباري پلاستيکي که يک تراشه در آن کار گذاشته شده است مي باشد. قرار دادن يک تراشه در کارت به جاي نوار مغناطيسي، آن را تبديل به يک کارت هوشمند با قدرت سرويس دهي در مصارف گوناگون مي نمايد. اين کارت ها به دليل دارا بودن تراشه، داراي قابليت کنترل عملکرد بوده و فقط اطلاعات مربوط شخصي و تجاري کاربر واجد شرايط را پردازش مي نمايد. کارت هوشمند قابليت استفاده در انواع معاملات بانکي و پشتيباني مالي را دارد و به دليل راحتي حمل و نقل و امنيت موجب آسايش خيال کاربر و تامين اطلاعات گوناگون مورد نياز وي مي گردد. استفاده از امکانات متنوع کارت هاي هوشمند به تجار اين امکان را مي دهد که محصولات و کالاهاي خود را در بازارهاي جهاني ارائه و فعاليت هاي تجاري خود را گسترش دهند. بانک ها، شرکت هاي نرم افزاري و سخت افزاري، خطوط هوايي و همه اين شانس را خواهند داشت که به بهره مندي از خدمات نوين محصولات کارتي خود در جهت ارتقاء سطح فعاليت ها و ارائه محصولات شان دست يابند. ترکيب امکانات نهفته در کارت هاي هوشمند سبب ايجاد ارتباط نزديک تر ميان طرفين تجاري و آن هايي مي گردد که در اقصي نقاط دنيا به نحوي با يکديگر داراي روابط تجاري مي باشند. امروزه در دنيا بيش از 4/4 ميليارد کارت اعتباري استفاده مي شود. فعاليت هاي اقتصادي - مالي مبتني بر کارت هاي هوشمند به ميزان 30 درصد در سال رشد دارد. هم چنين تحقيقات انجام شده حاکي از آن است که در سراسر دنيا طي 5 سال آينده صنعت کارت هاي هوشمند و وسايل و تجهيزاتي که امکان استفاده از آن را ميسر مي سازند به طور قابل توجهي رشد خواهد داشت و هم چنين افزايش امکانات و قابليت هاي دستيابي با امنيت کافي به شبکه هاي کامپيوتر و توسعه رو به رشد استفاده از تجارت الکترونيکي سبب رايج تر شدن بکارگيري کارت هاي هوشمند مي گردد. با در نظر گرفتن همين ميزان مصرف، انتظار مي رود کارت هاي هوشمند براي 95درصد خدمات تلفن بي سيم و ديجيتالي که در تمام دنيا ارائه مي شود مورد بهره برداري قرار گيرند. آسيا، آمريکاي لاتين و آمريکاي شمالي مناطقي هستند که بالاترين پتانسيل را در 3 سال آينده براي گرايش به استفاده از کارت هاي هوشمند به خود اختصاص خواهند داد. اکنون بيشترين زمينه هاي کاربري از کارت هاي هوشمند در سطح دنيا مربوط به تلفن هاي پولي و بي سيم، بانکداري، خدمات بهداشتي و پرداخت آبونمان و لوازم خانگي بوده است. بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
در گذشته نه چندان دور، پیوند قلب از انسانی به انسان دیگر تنها راه نجات بیمارانی بود که در حادترین مراحل بیماری قلبی قرار داشتند. اما همواره تعداد متقاضیان دریافت پیوند بسیار بیشتر از تعداد اهدا کنندگان بوده است. به این ترتیب همه ساله هزاران نفر در صف انتظار پیوند جان خود را از دست می دهند. تولید قلب مصنوعی دریچه امیدی برای بیماران قلبی گشوده است. ۸۶۴۵۴۵۳۴۱۳۵۱۳.jpg اما قلب مصنوعی چگونه کار می کند؟ به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مجله مهندسی پزشکی ، “قلب همانند موتوری در بدن است که نیروی لازم برای تمامی فعالیت ها را تولید می کند. در نظر اول شاید قلب تنها یک عضله به نظر برسد که خون را به رگ ها پمپ می کند. اما اولین دانشمندانی که قدم در راه تولید قلب مصنوعی گذاشتند، با ماشینی پیچیده روبرو شدند که باید ۶۰۰۰ لیتر خون را در یک روز به ریه ها و سایر اعضای بدن پمپ کند. به علاوه نحوه تامین انرژی این ماشین نیز مشکلی پیچیده بود.‏ بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
Wimax چیست ؟ WIMAX تقریبا مانند WI-FI عمل می کند با این تفاوت که در سرعت بالاتر ، در محدوده بیشتر و برای کاربران بیشتر طراحی شده است. WIMAX امکان سرویس دهی در حومه شهرها و روستا ها و نقاطی که دسترسی به اینترنت پر سرعت به دلیل عدم وجود امکانات مخابراتی و تلفنی امکان پذیر نیست را فراهم می کند. WIMAX شامل دو قسمت عمده است: 1-دکل WIMAX که همانند دکلهای BTS های موبایل می باشد . یک دکل WIMAX حداکثر می تواند 8000 کیلومتر مربع را پوشش دهد. 2-گیرنده WIMAX : گیرنده و آنتن آن می بایست در اندازه های کوچک طراحی شده اند و حتی مدلهای PCMCI آن جهت نصب در لپتاپ ها وجود دارد بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
سیستم Skyfiber چیست؟ یک نوع تکنولوژی بیسیم می باشد که جهت راه اندازی شبکه های بیسیم به کار برده می شود. سخت افزار استفاده شده در این تکنولوژی از پروتکل 802.16 استفاده می کند. این تکنولوژی قابلیت ارائه سرویسهای مختلف به صورت بیسیم و تا پهنای باند 30Mbps را امکان پذیر می سازد. شایان ذکر است کهSky Fiber یک سیستم متفاوت و بهینه تر نسبت به Wimax است که علاوه بر دارا بودن تمامی ویژگی های Wimax مزایایی نسبت به این سیستم دارد که به تعدادی از آنها به اختصار می پردازیم: -Latency کمتر نسبت به سیستمWimax که کمتر از10ms است. -Radio Coverage بیشتر نسبت به سیستمWimax است. -قابلیت هماهنگی با سیستم شبکه های GSM -قابلیت E1 Transfer -سابقه بالاتر از نظر اجرایی بالغ بر 4سال . بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

آشنائي با VoIP

ارتباطات يكي از نيازهاي حياتي بشريت است و انسان همواره به دنبال ابداع فن آورهائي بوده است كه بتواند با استفاده از آنان با ساير همنوعان خود ارتباط برقرار نمايد . در گذشته اي نه چندان دور كه انسان استفاده از اينترنت را تجربه نكرده بود ، ارتباطات محاوره اي صرفا" از طريق تلفن و به كمك خطوط PSTN ( برگرفته از Public Switched Telephone Network ) ، انجام مي گرديد . در سيستم فوق ، سيگنال هاي صوتي آنالوگ با استفاده از كابل هاي مسي حمل و مبادله داده خصوصا" در مسافت هاي طولاني گرانقيمت و ارتباطات دوسويه ويديوئي رويائي بيش نبود ( در آن زمان صرفا" از تلويزيون استفاده مي گرديد كه به عنوان يك رسانه دوسويه محسوب نمي گردد ).در ساليان اخير ما شاهد اتفاقات جالبي بوده ايم كه هر يك به سهم خود تاثيري غيرقابل انكار در حيات بشريت داشته اند . ابداع كامپيوترهاي شخصي ، فن آوري هاي جديد ارتباطي نظير تلفن هاي سلولي و نهايتا" اينترنت نمونه هائي در اين زمينه مي باشند كه باعث شده است انسان بتواند با استفاده از سرويس هاي جديدي نظير نامه الكترونيكي ، چت و مواردي‌ ديگر با ساير افراد ارتباط برقرار نمايد .
در حال حاضر مي توانيم نظاره گر يك انقلاب واقعي در عرصه ارتباطات باشيم . هر شخص با استفاده از كامپيوتر و اينترنت مي تواند با ساير افراد مورد علاقه خود ارتباط برقرار نموده ، داده ئي را مبادله و يا از طريق امكانات نرم افزاري موجود با يكديگر گفتگو نمايند . ما نمي دانيم دقيقا" در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد ولي اين را مي دانيم كه كامپيوتر داراي نقشي محوري و اساسي در اين رابطه خواهد بود . اينترنت با سرعت بالا در همه جا استفاده خواهد شد و مردم با يكديگر به صورت صوتي و تصويري ارتباط برقرار خواهند نمود .به هرحال ، رشد بي سابقه اينترنت در ساليان اخير اين نويد را مي دهد كه بتوان از زيرساخت موجود به عنوان يك گزينه مطلوب به منظور ارتباطات استفاده نمود .

 

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

Wi-Fi چیست و چگونه کار می کند؟Wi-Fi چیست و چگونه کار می کند؟

در فرودگاه، هتل، رستوران، کتابخانه و یا حتی دفتر کار، امروزه دیگر در هر کجا که تصور کنید ممکن است بتوانید به اینترنت متصل شوید. در آینده ای نزدیک شبکه های ارتباطی بدون سیم چنان گسترشی می یابند که در هر زمان و مکانی شاهد ارائه خدمات اینترنت بی سیم خواهید بود. به کمک شبکه هایی همچون Wi-Fi قادر خواهید بود تا رایانه های یک اطاق یا دفتر کار خود را به راحتی به یکدیگر متصل نمایید.

شبکه های ارتباطی بدون سیم همواره از امواج رادیویی استفاده می کنند. در این شبکه ها یک قطعه رایانه ای اطلاعات را تبدیل به امواج رادیویی می نماید و آنها را از طریق آنتن ارسال می کند. در طرف دیگر یک روتر بدون سیم، با دریافت سیگنال های فوق و تبدیل آنها به اطلاعات اولیه، داده ها را برای رایانه قابل فهم خواهد ساخت.

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

WAP چیست و چگونه کار می کند؟

 

شما ومیلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان هر روز از اینترنت جهت برقرای ارتباط با دیگران استفاده می کنید. خرید، سرگرمی، کنترل وضعیت آب و هوا و کارهایی از این قبیل. حتما درباره دریافت نامه های الکترونیکی و یا اخبار بوسیله رایانه های جیبی و یا تلفن های همراه مطالبی را شنیده اید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پروتکلی به نام WAP یا Wireless Application Protocol  آشنا کنیم.

یکی از مهمترین علل پیدایش اینترنت بی سیم در چند سال اخیر، استفاده اکثر مردم از گوشی هایی است که قابلیت های بالایی دارند.  توسعه شبکه های سلولی دیجیتال  و خدمات ارتباطی شخصی زمینه ایجاد چنین خدمتی را فراهم نموده است به طوریکه هم اکنون در حدود 60 میلیون تلفن همراه در حال فعالیت در شبکه های اینترنت بی سیم در سراسر دنیا برآورد می شود.

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

فیبرنوری چیست؟

فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالصند که ضخامتی در حدود قطر موی انسان دارند. آنها در بسته هایی بنام کابل‌های نوری کنار هم قرار داده می‌شوند و برای انتقال سیگنال‌های نوری در فواصل دور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنها همچنین برای عکسبرداری پزشکی و معاینه های فنی در مهندسی مکانیک استفاده می‌شود. 

برداشتن یک رشته فیبر نوری

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
دید کلی در مکانیک کلاسیک و ترمودینامیک تلاش ما بر این است که کوتاهترین وجمع و جورترین معادلات یا قوانین را که یک موضع را تا حد امکان بطور کامل تعریف می‌کنند معرفی کنیم. در مکانیک به قوانین حرکت نیوتن و قوانین وابسته به آنها ، مانند قانون گرانش نیوتن، و در ترمودینامیک به سه قانون اساسی ترمودینامیک رسیدیم. در مورد الکترومغناطیس ، معادلات ماکسول به عنوان مبنا تعریف می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که معادلات ماکسول توصیف کاملی از الکترو‌مغناطیس بدست می‌دهد و علاوه برآن اپتیک را به صورت جزء مکمل الکترومغناطیس پایه گذاری می‌کند. به ویژه این معادلات به ما امکان خواهد داد تا ثابت کنیم که سرعت نور در فضای آزاد طبق رابطه (C = 1/√μ0 ε0) به الکترومغناطیس|کمیتهای صرفا الکتریکی و مغناطیسی مربوط می‌شود. یکی از نتایج بسیار مهم معادلات ماکسول ، مفهوم طیف الکترومغناطیسی است که حاصل کشف تجربی موج رادیویی است. قسمت عمده فیزیک امواج الکترومغناطیسی را از چشمه‌های ماورای زمین دریافت می‌کنیم و در واقع همه آگاهیهای که درباره جهان داریم از این طریق به ما می‌رسد. بدیهی است که فیزیک امواج الکترومغناطیسی خارج از زمین در گسترده نور مرئی از آغاز خلقت بشر مشاهده شده‌اند. بقه و متن کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

پرتوی ایکس

چگونگی تولید اشعه ایکس

پرتو ایکس یا اشعه ایکس (اشعه رونتگن) نوعی از امواج الکترومغناطیس با طول موج حدود ۱۰ تا ۱۰ آنگستروم است که در بلورشناسی و عکسبرداری از اعضای داخلی بدن و عکسبرداری از درون اشیای جامد و به عنوان یکی از روش‌های تست غیرمخرب در تشخیص نقص‌های موجود در اشیای ساخته شده (مثلاً در لوله‌هاو...) کاربرد دارد.

محتویات

[نهفتن]

بقه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

پرتوی ایکس

چگونگی تولید اشعه ایکس

پرتو ایکس یا اشعه ایکس (اشعه رونتگن) نوعی از امواج الکترومغناطیس با طول موج حدود ۱۰ تا ۱۰ آنگستروم است که در بلورشناسی و عکسبرداری از اعضای داخلی بدن و عکسبرداری از درون اشیای جامد و به عنوان یکی از روش‌های تست غیرمخرب در تشخیص نقص‌های موجود در اشیای ساخته شده (مثلاً در لوله‌هاو...) کاربرد دارد.

محتویات

[نهفتن]

 

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

دید کلی با توجه به اینکه اشعه گاما دارای تشعشع الکترومغناطیسی می‌باشد، آن فاقد بار و جرم سکون است. اشعه گاما موجب برهمکنشهای کولنی نمی‌گردد و لذا آنها برخلاف ذرات باردار بطور پیوسته انرژی از دست نمی‌دهند. معمولا اشعه گاما تنها یک یا چند برهمکنش اتفاقی با الکترونها یا هسته‌های اتم‌های ماده جذب کننده احساس می‌کند. در این برهمکنش‌ها اشعه گاما یا بطور کامل ناپدید می گردد یا انرژی آن بطور قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌یابد. اشعه گاما دارای بردهای مجزا نیست، به جای آن ، شدت یک باری که اشعه گاما بطور پیوسته با عبور آن از میان ماده مطابق قانون نمایی جذب کاهش می‌یابد

بقیه و کامل مطلب در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
كارت صدا(۱) Sound Card كارت صدا يكي از عناصر سخت افزاري رايانه است كه باعث پخش و ضبط صدا مي گردد. قبل از گسترش كارت هاي صدا، صدا در رايانه توسط بلند گوهاي داخلي ايجاد مي شد. اين بلند گوها توان خود را از برد اصلي مي گرفتند. استفاده از كارت صدا از اواخر سال ۱۹۸۰ شروع شد. در حال حاضر شركت هاي متعددي توليدات خود را در اين زمينه به بازار عرضه مي كنند. كارت صوتي همانند كارت گرافيكي بر روي برد اصلي نصب مي شود و در پشت آن چند فيش براي ميكروفن و بلند گو قرار دارد. وظيفه كارت صدا آماده سازي سيگنال ها جهت پخش و دريافت سيگنال هاي ورودي از ميكروفن و آماده كردن آنها براي ذخيره در رايانه است. كارت صدا، كارت صوتي نيز ناميده مي شود و در بسياري موارد مي تواند اصواتي با كيفيت بسيار عالي توليد كند. صوت، يك سيگنال آنالوگ است كه به صورت موج پيوسته انتشار مي يابد. رايانه همواره در حال پردازش سيگنال هاي آنالوگ است، زيرا اين سيگنال ها دائماً در حال تغييرند. در واقع لازم است كه سيگنال هاي آنالوگ به بيت هاي رقمي (ديجيتال) تبديل شوند. اين عمل توسط وسيله اي به نام Analog to Digital Convertor ADC)) صورت مي گيرد. بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
امروزه،ارتباطات از ضروریات زندگی است.هم اکنون اینترنت با رشدی بسیار سریع و با استفاد از فن آوری ارتباطات موجب به دنیا آمدن چندین صنعت جدید نیز شده است . کلید برقراری ارتباطات کامپیوتری خوب ،به ویژه نوع راه دور آن ،مودم است . این وسیله کوچک هر کامپیوتری را به کامپیوتری دیگر که فاصله زیاد با یکدیگر دارند مرتبط کند. ارتباطات با مودم از طریق یک یا دو نوع تماس حاصل می شود: کابل تلفن یا سیگنالهای نوری. این وسایل کامپیوتر شما را از طریق نرم افزارهای مختلف به سایر نقاط جهان وصل می کنند. می توانید از مودم برای ارسال پیامهای تایپ شده به اشخاص دیگر بهره بگیرید ( پست الکترونیک) ، پیامهای خود را به صورت اطلاعیه به گروهی از مردم برسانید ، مقادیر هنگفبی از اطلاعات را روی اینترنت ببینید و آنها را چاپ کنید، فکس بفرستید و دریافت کنید، و حتی کاری کنید که به تلفنهایتان پاسخ بدهد. این خدمات پیشرفته ی ارتباطاتی که مودم فراهم می کند می تواند زندگی را ساده تر کند، اما باید دانست که از کجا باید شروع کرد. از اول شروع می کنیم. کلمه ی « مودم » از حروف اول دو اصطلاح کاملا فنی گرفته شده است:Modulation (به معنی مد گردانی) و DEModulation ( به معنی وامد گردانی). داده هایی که یک کامپیوتر می فرستد در اصل سیگنالهایی رقمی (دیجیتال) هستند. مودم داده های کامپیوتری را به صورت نواهایی صوتی در می آورد( عمل مد گردانی مودم) تا بتوانند از طریق خطوط تلفن آنالوگ، سیگنالهای آنالوگ را حمل نی کنند، چنین سیگنالهایی را با طول موج اندازه گیری می کنند.) در پی آن مودم واقع در کامپیوتر مقصد سیگنالهای دیجیتالی در می آورد که کامپیوتر می تواند آنها را بخواند (عمل وامد گردانی مودم). بقیه و متن کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
تفاوت های CPU های AMD وIntel عبارتند از: 1-AMD براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که AMDدر هر چرخه کاری 9عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد. 2-AMD از640Kb Cache برخوردار است در حالی که Intel ، از 532Kb بر خوردار است هر چقدر که میزان Cache پردازنده بیشتر باشد ، پردازنده کارایی بیشتری خواهد داشت اطلاعات بیشتری میتواند ذخیره کند ودیگر لازم نیست پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات یا دستور ها مدت زمان بیشتری را رفت و برگشت به حافظه برد اصلی برای جذب اطلاعات یا دستور العمل ها صرف کند. 3- AMD از مس برای اتصال ترانزیستور های بکار رفته در پردازنده ها استفاده میکند در صورتی که در ساختمان پردازنده های Intel آلومینیوم بکار رفته است.مس هادی الکترسیته بهتری است ، ازاین رو پهنای اتصالهای بین ترانزیستورها را به میزان چشمگیری کاهش می یابد .که این امر باعف مصرف کمتر مواد اولیه و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می شود این دلیل ارزان تر بودن AMD نسبت به P4 است. 4- از دیگر تفاوت های میان AMD وIntel میتوان به راندمان Cache بروی چیپ اشاره کرد ، AMD از معماری انحصاری استفاده میکند که راندمان بیشتری نسبت بیشتری نسبت به طراحی معماری غیر انحصاری Intel دارد. 5-AMD از تکنولوژی پردازش موازی در مقایسه با Hyper -Threading اینتل استفاده میکند ، در بسیاری از کاربردهای امروزی ٿعال بودن Hyper -Threading کارائی پائین تری ارائه میدهد ، نتایج تحقیقات بیشمار منتشر شده در نشریات رایانه ای و پایگاهای اطلاعاتی معتبر بیانگوی این پدیده هستند. 6-یکی دیگر از مهمترین نکات برتر پردازنده های AMD واحد ممیز شناور آن است که از FPU اینتل بسیار قویتر میباشد که این امر باعث اجرای سریع تر برنامه های چند منظوره( MultiMedia) میشود. 7- زمانی که اینتل P4 را طراحی کرد طول PIPELINE را از 10 مرحله در P3 به 20 مرحله افزایش داد Intel همین تغیر توانست که تعداد عملیاتی که در چرخه عملیاتی انجام می شود بصورت قابل ملاحظه ای کاسته میشود و از طرف دیگر افزایش طول PIPELINE نیازمند افزایش تعداد ترانزیستور ها برای انجام همان تعداد عملیات میباشد که این امر باعف افزایش اندازه هسته و بالا رفتن قیمت تولید میشود . در حالی که AMD با وجود افزایش فرکانس پردازنده های خود طول pipeline را به همان اندازه p3 یا k6 فابت نگهدارد


تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
نياز اصلي ايجاد شبكه مربوط به حل مساله انتقال اطلاعات به طور پيوسته ميان چند كامپيوتر مي باشد. به طور كلي و بدون بررسي تاريخي سيستم هاي شبكه هاي كامپيوتري امروزي بر چند پايه اصلي طراحي و پياده مي شوند. 1- نوع و شكل شبكه يا همان توپولوژي 2- سخت افزار كه وابسته به نوع شبكه مي باشد 3- سيستم هاي عامل و سيستم هاي مديريت شبكه بقیه و کامل در ادامه مطالب....

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
حتمالا هر روزه از اقلام متفاوتي استفاده مي‌كنيد كه شامل‌ LCD مي‌باشند(1). LCDها در اطراف ما يافت مي‌شوند؛ در كامپيوترهاي لپ‌تاپ، ساعت‌هاي ديجيتالي، اجاقهاي مايكروويو، دستگاههاي پخش CD و دستگاههاي الكترونيكي فراوان ديگر، امروزه LCDها متداول شده‌اند به خاطر اينكه اينها نسبت به ديگر تكنولوژي‌هاي نمايشگرها، برتري و مزيت اساسي دارند؛ براي مثال آنها نازك‌تر، با وضوح بهتر و مصرف برق پايين‌تر نسبت به CTRها (2) ظاهرشده‌اند. چرا LCDهاكريستالهاي مايع( liquid crystal ) ناميده مي‌شوند؟ به نظر مي‌رسد عنوان كريستال مايع تضادي به همراه داشته باشد؛ عبارت كريستال(crystal) تداعي كننده يك ماده جامد نظير كوارتز (معمولا به سختي يك سنگ) است، در حالي كه مايع متفاوت از كريستال است. در اين مطلب خواهيد فهميد كه چگونه كريستال مايع ترفندهاي جالبي مي‌زند و پي به تكنولوژي اساسي كه باعث مي‌شود LCDها كار كنند، خواهيم برد. همچنين خواهيد آموخت كه چگونه ويژگي‌هاي عجيب كريستال‌هاي مايع مورد استفاده واقع مي‌شوند تا نوع جديدي از شاتر(shutter) ايجاد شده و چگونه شبكه‌هاي اين شاترهاي ريز، باز و بسته مي‌شوند(تا مدلهايي ايجاد نمايد كه اعداد، كلمات و تصاوير را به نمايش دهند.) بقیه و کامل در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
● ماده اوليه امروزه همه مي دانند که ماده اوليه پردازنده ها همچون ديگر مدارات مجتمع الکترونيکي ، سيليکون است. در واقع سيليکون همان ماده سازنده شيشه است که از شن استخراج مي شود. البته عناصر بسيار ديگري هم در اين فرايند به کار برده مي شوند و ليکن از نظر درصد وزني، سهم مجموع اين عناصر نسبت به سيليکون به کار رفته در محصول نهايي بسيار جزئي است. آلومينيوم يکي از مواد ديگري است که در فرايند توليد پردازنده ها اهميت زيادي دارد. هرچند که در پردازنده هاي مدرن، مس به تدريج جايگزين آلومينيوم مي شود. علاوه بر آنکه فلز مس داراي ضريب هدايت الکتريکي بيشتري نسبت به آلومينيوم است، دليل مهم تري هم براي استفاده از مس در طراحي پردازنده هاي مدرن امروزي وجود دارد. يکي از بزرگ ترين مسائلي که در طراحي پردازنده هاي امروزي مطرح است، موضوع نياز به ساختارهاي فيزيکي ظريف تر است. به ياد داريد که اندازه ها در پردازنده هاي امروزي در حد چند ده نانومتر هستند. پس ازآنجايي که با استفاده از فلز مس، مي توان اتصالات ظريف تري ايجاد کرد، اين فلز جايگزين آلومينيوم شده است. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

برای امروز می خوام یک مقاله براتون قرار بدم که در مورد اساس هوش مصنوعی و مباحث اولیه اون بحث میکنه ،نرون ها و شبکه های عصبی و رابطه ی اونهارو با هوش مصنوعی می تونید با مطالعه این مقاله درک کنید

Download (دانلود مستقیم)

حجم : 300 بایت

منبع مطلب و پسورد تمامی فایل ها : elecnoavar.blogfa.com




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

    • موتورها

با شناخته شدن منابع جریان متناوب اولین ایده موتورهای القایی در سال 1880 توسط «NicolaTesla» ارائه شد. با گسترش منابع تغذیه سه فاز متناوب و تئوری میدانهای گردان تحقیقات روی موتورهای القایی روتور سیم پیچی شده نیز گسترش یافت. بطور عمده ساخت موتورهای القایی از سال 1895 شروع شد و با پیشرفت علم و صنعت در زمینه های چدن، عایق بندی، لایه بندی و … اندازه موتورهای القائی نیز به مراتب كوچكتر شد. به عنوان مثال اندازه موتور hp100 مدرن دارای اندازه ای برابر با یك موتور hp5/7 سال 1897 است.

نمای کلی فصلها ی این پروژه به صورت زیر است:

فصل یكم: موتورهای القایی

فصل دوم: موتورهای DC

فصل سوم: موتورها در صنعت سیمان

فصل 4: بررسی تئوریك كاهش مصرف انرژی الكتریكی در الكتروموتورها

فصل 5: بررسی عملی مصرف انرژی الكتریكی الكتروموتورها

فصل ششم: تعمیر و نگهداری الكتروموتورها

 

image
   
دانلود - Download Link
حجم: 3.61 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 138

نوع فایل:pdf




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

هر شكل زندگی یا ماشین آلات امروزه نیاز به انرژی داردهیچ چیز نمی تواند حالت یا موقعیت خود را بدون مصرف انرژی تغییردهد. همچنین درست مانند بسیاری از ماشین آلات دیگر ، ماهواره نیاز به برق دارد. در اینجا بر روی زمین راههای زیادی برای تولید برق وجود دارد به عنوان مثال اگر شما در دریا و یا در بالای کوه هستید، شما می توانید مولد قابل حمل و یا باتری استفاده کنید. منبع قدرت خورشیدی بسیار قدرتمند ، پاکیزه و راحت است ، به خصوص برای ماهواره ها. تنها چیزی که نیاز به توضیح است تبدیل انرژی موجود در اشعه خورشید است. امروزه کارآمدترین روش رسیدن به این انرژی استفاده از پانل های متشکل از سلولهای نیمه هادی قدرت زای نوری است. معمولا آنها به عنوان 'صفحه های خورشیدی' نامیده می شود. این پانل ها اولین بار در'ماهواره ی پیشتاز' در فضا در سال 1958 مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که تابش خورشید بزرگترین منبع تجدید پذیر انرژی روی کره زمین می باشد و اگر فقط یک درصد از صحراهای جهان با نیروگاه های حرارتی خورشیدی به کار گرفته شوند، همین مقدار برای تولید برق سالانه مورد تقاضای جهان کافی خواهد بود. برای سود جستن از انرژی خورشیدی دو راه وجود دارد : استفاده مستقیم از نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته از طریق سلولهای فتوولتائیک یا استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انواع انرژی های دیگر و یا استفاده مستقیم از آن (کاربردهای نیروگاهی و غیر نیروگاهی خورشیدی).

دانلود - Download Link
حجم: 1.3  mb
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 40
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
1- اشعه هاي کاتدي و کشف الکترون اگر جه بسياري از فيزيکدانان قرن 19 ميلادي مانند فارادي، بر پايه علم شيمي و پديده هاي مشاهده شده در الکتروليز متقاعد شده بودند که جريان الکتريکي شامل شاري از ذرات باردار است ، اما هنوز طبيعت اين بارها معلوم نشده بود. حتي براي اين مسأله ابتدايي که بار ذرات مثبت بود يا منفي جواب دقيقي وجود نداشت.پاسخ اين سوالها و همچنين چگونگي ساختار اوليه مواد بايک سري آزمايشات معلوم شد که آغاز آنها بررسي تخليه الکتريکي در لامپهاي خلع بود. با گذشت زمان مجموعه اي از اکتشافات انجام شد که منجر به انقلاب تکنولوژيکي در قرن بيستم شد. · William Crookes(1832-1919) وي که در کودکي ثروت بزرگي را به ارث برد ، تمام تحقيقات خود را در آزمايشگاه خصوصي انجام داد.تحقيقات او در زمينه تخليه بار در گازها – که در پي اختراع لامپ اشعه کاتدي توسط Pluecker و Hittorf انجام شد – و همچنين مشاهداتش در مورد اشعه کاتدي و فضاي تاريک درکاتد، در نهايت منجر به کشف اشعه ايکس و الکترون گشت. از ديگر اختراعات .Crookes راديو متر بود که بر تيوري جنبشي در گازها تآکيد مي کرد. او بطور کنجکاوانه اي از معتقدان به نيروهاي فرا طبيعي بود و در دهه 1870 مدعي شد که صحت پديده هاي مربوط به توانايي هاي ذهني را ثابت کرده است.بعد ازمدتي او درگير جنبش عرفاني شد و اسنادي مبني بر دور کردن شياطين و پليدي ها توسط وي موجود مي باشد. در سال 1897 از طرف ملکه ويکتوريا( که خود از علاقه مندان به نيروهاي فرا طبيعي بود) به مقام نجيب زادگي ترفيع پيدا کرد و در سال 1909 به عنوان رييس انجمن دربار برگزيده شد. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
در حال حاضر و با گذر از دوران اتوماسیون تولید و تجهیز اغلب کارخانه های تولیدی کشور به سیستم های پیشرفته و استقرار اتوماسیون تولید، موج جدیدی از حرکت به سوی اتوماسیون بسته بندی به راه افتاده است. در دیدگاه کلان ، بسته بندی نیز همپایه تولید از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ضعف در این بخش ، کل فرآیند تولید را نیز دچار ضعف می کند. کما این که اگر در کارخانه ای به تولید، بیش از اندازه اهمیت داده شود و به ماشین آلات بسته بندی مناسب توجه نشود، ماشین آلات تولیدی نیز نخواهند توانست با بازده بالا فعالیت کنند، زیرا تولید و بسته بندی ، ۲ فرآیند پیوسته و پشت سر هم بوده و سرعت آنها نیز با یکدیگر متناسب است. ضعف در بسته بندی و بازده پایین در آن ، امکان تولید با سرعت بالا را سلب می کند. به همین دلیل رشد همزمان و همسطح این دو در نهایت باعث رشد امکان و ظرفیت تولید خواهد شد.>سیستم های مورد استفاده در بسته بندی آشکار، معمولا سیستم های ساده تر و قدیمی تری هستند که بخوبی در کشور تولید و عرضه می شوند و حتی شرکتهای موفقی در زمینه صادرات نیز با این شیوه مطرحند. بسته بندی آشکار، همان ظاهر محصول است که از سوی خریدار نهایی قابل مشاهده است. بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
روباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی، ساخت و اصول کلی و کاربرد روباتهاست. روباتیک علم و فن آوری ماشینهای قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می باشد. برخلاف تصور افسانه ای عمومی از رباتها به عنوان ماشینهای سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاههای روباتیک در مکانهای ثابتی در کارخانه ها بسته شده اند و در فرایند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف، ولی محدودی را انجام می دهند چنین دستگاهی حداقل شامل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عملکردهای و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر، می باشد. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
بشر نام علمی homo sapiens یا «مرد خردمند» را به خود نسبت داده است، زیرا قابلیت های ذهنی و حسی ما برای زندگی روزمره بسیار مفید هستند. حوزه هوش مصنوعی (artificial Intelligence) سعی دارد تا موجودیت های هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن، بیشتر دانستن در مورد خودمان است، اما برخلاف فلسفه و روانشناسی که آنها نیز به هوشمندی مرتبط هستند هوش مصنوعی سعی دارد به همان خوبی که آنها را می فهمد، به ساخت آنها نیز قادر شود.

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
بشر نام علمی homo sapiens یا «مرد خردمند» را به خود نسبت داده است، زیرا قابلیت های ذهنی و حسی ما برای زندگی روزمره بسیار مفید هستند. حوزه هوش مصنوعی (artificial Intelligence) سعی دارد تا موجودیت های هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن، بیشتر دانستن در مورد خودمان است، اما برخلاف فلسفه و روانشناسی که آنها نیز به هوشمندی مرتبط هستند هوش مصنوعی سعی دارد به همان خوبی که آنها را می فهمد، به ساخت آنها نیز قادر شود. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
دستگاه ها و تجهیزات دیجیتالی امروزه به رکن اصلی زندگی تبدیل شده اند و مردم جهان را تا اندازه زیادی به خود وابسته کرده اند اما دولت چین معتقد است که این قبیل امکانات و تجهیزات علاوه بر مصارف عام، می توانند به صورت تخصصی در ارتش این کشور مورد استفاده قرار گیرند. مقامات بلندپایه چین برای توانمندسازی هر چه بیشتر نیروهای نظامی خود، از اوایل دهه ۱۹۹۰ سیاست های خود را با دستاوردهای جدید فناوری ارتباطات و اطلاعات هماهنگ ساخته و بزرگ ترین تحولات را در تاریخ نظامی این کشور به وجود آورده اند

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
به عقیده برخی دانشمندان، روبات پاسخی مناسب برای معضلات جوامع کهنسال مانند ژاپن یا سایر کشورهایی است که جوانانش روزی یک جمعیت سالمند فزاینده را پدید خواهند آورد. در جلسات روبات درمانی در بیمارستان های ژاپن و خانه های سالمندان، بیماران سالمند مبتلا به روان پریشی شدید با دیدن یک روبات به شکل سگ که لباس لطیفی به تن دارد و در بیمارستان به این سو و آن سو می رود، خرسند می شوند. برخی از آنها دست می زنند و بعضی دیگر زور زورکی لبخند می زنند. معدودی از آنها نیز به درخواست پرستاران با احتیاط به روبات نزدیک می شوند و آن را لمس می کنند. یک زن بیمار با صدای بلند می گوید: چه با نمک! بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی