تاريخچه اعتلاي شركت نوكيا بيش از3/1 گوشيهاي همراه سراسر جهان را نوكيا توليد مي كند تقريباً 60هزار نفر از كارمندان نوكيا در 120 كشور و 5 قاره پراكنده شده اند . ما در بررسي رقيبان امروزي نوكيا انضباط محسوسي مي بينيم ، تمامي آنها با يك برنامه توسعه منظم شروع به توليد گوشي همراه ميكنند اما نوكيا متفاوت با ساير شركتها است و اين طرح كاري را رد مي كند . اين شركت بيش از 100 سال كاغذ و چكمه هاي پلاستيكي توليد ميكرده است و تنها از حدود 10سال قبل به سوي فن و تكنيك تلفن سوق داده شده است. حدود يك دهه پيش اين احتمال مي رفت كه نوكيا از راس تجارت جهاني كنار برود اين مطلب در تجارت تلفن مساله جديدي بود و اريكسون (Ericsson) قصد تصاحب آنرا داشت اما نوكيا كنار نرفت و هم اكنون موقعيت آن حتي از اريكسون هم بهتر مي باشد . كاغذ به عنوان يك شروع بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
شرکت سونی (SONY) در اکتبر سال 1945، زمانی که دو مهندس هوشمند ژاپنی در اتاق کوچکی در طبقه سوم آپارتمانی در توکیو، که تنها ساختمان سالم برجای مانده در میان ساختمانهای ویران اطراف خود بود، با هم پیمان بستند تا کارهایی را انجام ندهند که دیگران انجام می‌دهند، نهال شرکت سونی کاشته شد. این نهال نورسته با تغذیه از اندیشه خلاق و نوآورانه موریتا و ایبوکا روزبه‌روز بارورتر گشت و میوه‌های متعدد و متنوع به همگان ارزانی داشت. شاید کمتر شرکتی را در عرصه محصولات الکترونیک در دنیا بتوان سراغ گرفت که چنین تنوع محصول نوآورانه را داشته باشد. سونی همواره پیشگام بوده و می‌خواهد پیشگام باشد. بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
در طي يک روز ممکن است بارها نام هايي چون اينتل، هيولت پاکاردف آي بي ام، سان، اوراکل و خيل از نام هاي ديگر فعال در حوزه IT را بشنويم يا به زبان بياوريم. اما آيا تا به امروز لحظه اي در مورد اين که چگونه اين نام ها بر سر زبان ما و ديگران افتاده فکر کرده ايم؟ آيا تا به حال از خودمان پرسيده ايم، چرا در دوراني که همه از شکست و به بن بست رسيدن و افول صحبت مي کنند، شرکت هايي همچون ماتسوشيتا و سوني از سوددهي هاي نه و ده رقمي حرف مي زنند؟ آيا پرسيده ايم، چگونه سوني از ژاپن تحقير شده بعد از جنگ دوم جهاني، به چنين هيولايي تبديل مي شود؟ آيا هرگز به اين فکر کرده ايم، چرا آي بي ام بازارهاي بسيار پر رونق توليد نوت بوک و کامپيوترهاي روميزي و حتي سرور را به راحتي رها کرده و به دنبال بازارهايي جديد مي رود؟ و آيا هرگز انديشيده ايم، چرا به فکر تکرار اين داستان هاي موفقيت که هزاران مورد از آن در دسترس است، نيستيم؟ هدف از اين سري مطالب آشنايي بيشتر با شرکت هايي است که هرکدام اين روزها به عنوان پرچمدار فناوري، در عرصه اي فعال هستند. وجه مشترک اين شرکت ها تلاش بي وقفه و جسارت مديران آن ها است. بنابراين با هم داستان موفقيت بزرگان را مي خوانيم و سعي مي کنيم اين بار متفاوت از گذشته به لوگوي اين شرکت ها نگاه کنيم، با احترام و با تأمل در اين نکته که چگونه به امروز رسيدند. روند انتخاب اين شرکت ها نيز کمي به انتخاب و سليقه خودم و کمي نيز با مشورت دوستان است. شخصاً دوست داشتم HP را به عنوان اولين شرکت مطرح مي کردم. از خواندن داستان HP لذت مي برم. با هم مي خوانيم، شايد در پايان شما هم مانند من چنين حسي داشتيد... بقیه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
کمپانی مایکروسافت، بزرگ‌ترین کمپانی نرم افزار جهان با بیش از 50 هزار کارمند در کشورهای مختلف است. در سال 1975توسط Bill Gates و Paul Allen در واشنگتن آمریکا (ردموند) تاسیس شد. مایکروسافت از تمام وجوه اعم از نرم افزارها، مدارک و ساپورت‌ها و کالاها برای تمام فعالیت‌های کامپیوتری پیشرفت کرد. از معروف‌ترین نرم‌افزارهای آنان می‌توان Windows و Office را نام برد که در همه جای جهان استفاده می‌شوند بقیعه در ادامه مطالب...

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

تاریخچه شرکت های جهانی

فیلیپس از معدود شرکتهای جهان است که سابقه فعالیت بیش از یک سده را در پرونده خود دارد. شاید این پایداری و ماندگاری از آن رو بوده است که شرکت با تدبیر مناسب بنیانگذار خود، جرالد فیلیپس و آینده نگری افراد خانواده فیلیپس که بعدها هدایت شرکت را عهده دار شدند، بخوبی توانست از دنیای برقی قرن ۱۹ به عصر الکترونیک منتقل شود. از این رو است که شرکت علاوه بر حفظ جایگاه برترین شرکت جهانی در زمینه صنعت روشنایی، در حوزه صنایع و محصولات الکترونیک نیز توانسته است، مقام دهم جهانی را حفظ کندگرچه طوفان حوادث جنگهای جهانی تاثیر بسیاری در وضعیت و جایگاه شرکت داشت، اما پس از فروخفتن آن، تدبیر رهبران شرکت بخوبی کارگر افتاد و توانست فیلیپس را جایگاهی درخور در صحنه رقابت اروپا و جهان ببخشد. هم اکنون شرکت حوزه های فناوری، سلامتی و شیوه های زندگی را هدف قرار داده و با ترسیم چشم انداز ۲۰۱۰ با تمرکز بر استعداد کارکنان و کیفیت زندگی آنان، ساده سازی فرایندها و ساختار سازمانی را وجهه همت قرار داده است تا بتواند تمایز رقابتی خود را در نشان شرکت و قابلیت نوآوری آن حفظ کند.

فیلیپس

 

تاریخچه

بقیه در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
شاید تا به حال اصطلاح كارت ماهواره یا كارت Receiver به گوشتان نخورده باشد یا شاید هم شنیده باشید اما اطلاعات دقیقی از آن نداشته باشید. بله , تعجب نكنید كارت Receiver یك قطعه سخت افزاریست كه روی كامپیوتر بسته می شود وبه وسیله آن می توان كار Receiver ها را انجام داد(البته با وجود Dish و LNB). اختراع جالبیست و اگر بدانید كه الآن در ایران فروخته می شود ، حتما تعجب می كنید.البته این كارت در اروپا خیلی وقت است كه ساخته شده، اما در ایران تقریبا تازگی دارد وبسیاری از وجود آن بی خبرند. اصطلاح كارت ماهواره یا كارت Receiver هم در ایران جا افتاده است و اصطلاح صحیح آن DVB Card است كه DVB مخفف كلمه Digital Video Broadcasting است و از این به بعد جهت تشخیص این كارت ها از Receiver های خانگی از این كارت ها با اسم كارت DVB و از Receiver های متداول با اسم دستگاه Receiver نام خواهیم برد.

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

دوربین ، وسیله اصلی ضبط یک رشته تصاویر به هم پیوسته و متوالی ، روی نواری از فیلم است. به طور خلاصه آنچه در هنگام فیلم برداری روی می دهد این است که:
دوربین در هنگام فیلم برداری از هر صحنه ، با یک سرعت مشخص ( مثلا 24 قاب در ثانیه ) ، به طور متوالی عکس هایی از صحنه مورد نظر می گیرد. این عکس ها بر روی فیلم به صورت قاب به قاب ضبط می شوند. سپس این فیلم را در دستگاه نمایش می گذارند و با همان سرعتی که فیلم برداری صورت گرفته ، آن را به نمایش در می آورند و به این ترتیب به دلیل خاصیت تداوم دید در چشم انسان ، توهم حرکت ایجاد می شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
تقریبا هر کامپیوتر رومیزی و سرور دارای یک یا چند هارد دیسک میباشد. هر پردازنده مرکزی و سوپرکامپیوتر در حالت عادی به صدها عدد از این هارد دیسک متصل است. امروزه دستگاههای زیادی را می توان یافت که تا چندی پیش از نوار (Tape) استفاده میکردند ولی حال از هارد دیسک استفاده میکنند. این تعداد انبوه از هارد دیسکها یک کار را به خوبی انجام میدهند. آنها اطلاعات دیحیتال را به یک فرم تقریباً همیشگی ذخیره میکنند. آنها این توانایی را به کامپیوترها می دهند تا در هنگامی که برق میرود اطلاعات خود را بیاد بیاورند.

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

- مقدمه ای بر طرز کار اسکنرهای اثر انگشت (Fingerprint Scanners)
اسکن رایانه ای اثر انگشت انسان ها برای سالیان سال سوژه اصلی فیلم های جاسوسی و هیجان انگیز سینما بود. تا این اواخر، استفاده از تکنولوژی آنها در دنیای واقعی خیلی عجیب و غریب محسوب می شد. اما در چند سال اخیر  استفاده از این اسکنر ها به ظاهر در همه جا آغاز شده- از ایستگاه های پلیس، ساختمان ها و مراکز امنیتی حساس گرفته تا صفحه کلید کامپیوتر. شما می توانید به دلخواه خود یک اسکنر اثر انگشت شخصی که از طریق درگاه (Port) یواس بی به رایانه متصل می شود را با کمتر از 100 دلار خریداری کرده و با استفاده از این تکنولوژی در دسترس، کامپیوتر خود را با یک فناوری پیشرفته بیومتریک محافظت نمایید. به این ترتیب به جای رمزعبور معمول ، برای ورود به رایانه نیاز به اسکن اثر انگشت متمایز هر شخص برای ورود به سیستم می باشد.
در این مقاله ما به اسرار پشت پرده این پیشرفت چشمگیر در بالا بردن امنیت داده ها و امنیت هویت خواهیم پرداخت. همچنین خواهیم دید که اسکنر اثر انگشت نسبت به سیستم های امنیتی معمولی برخوردار از رمزعبور و سیستم های کارت هویت چه مزایا و معایبی دارد و مقایسه ای بین این ها انجام می دهیم، و شرح می دهیم که هر کدام از این سیستم های امنیتی در چه صورت شکست می خورد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

این یه کتاب با فرمت پی دی اف هست که کار اسکنر و توضیح داده

 

 

download




تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی