یک شرکت هنگ کنگی لامپ جدیدی را عرضه کرده است که با انرژی خورشیدی می تواند حداکثر تا 6 ساعت روشنایی داده و تا حد چشمگیری در هزینه برق صرفه جویی کند. چراغهایی که در خانه و اداره روشنایی محیط را تامین می کنند علاوه بر اینکه همه ساله حجم بسیار بالایی دی اکسید کربن را در اتمسفر رها می کند موجب افزایش قیمت قبض برق می شود.در این راستا شرکت هنگ کنگی Nokero نوعی لامپ جدید را به نام "ان. 200" عرضه کرده است که می تواند هم در کاهش هزینه ها و هم کمک به محیط زیست بسیار موثر باشد.این لامپ ویژه با انرژی خورشیدی عمل می کند. در این لامپ، یک پانل یکپارچه بر روی لامپ نور خورشید را جمع آوری کرده و یک باتری NiMh را شارژ می کند.این باتری می تواند انرژی لازم برای نور چهار لامپ کوچک "ال. ای. دی" را که داخل حباب اصلی قرار گرفته اند بین 5/2 تا 6 ساعت تامین کند.بر اساس گزارش دیوایس، "ان. 200" دارای یک قاب ضد آب است و بنابراین می تواند روشنایی محیط بیرون را هم تامین کند.نسبت به نسخه قبلی این محصول "نوکرو"، این لامپ خورشیدی 60 درصد نور بیشتری تولید می کند.پانل خورشیدی این لامپ از قابلیت چرخش و تغییر جهت دادن به سمت منبع انرژی خورشید را دارد. این لامپ به قیمت 20 دلار در روی سایت تولیدکننده به فروش می رسد."ان. 200" یک منبع روشنایی کاربردی برای مناطقی است که از برق شهری برخوردار نیستند.


تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
محققان درباره پیامد های منفی نزدیک بودن تلفن همراه به بدن در زمان خواب هشدار دادند. نتایج پژوهش ها نشان می دهد، قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه هنگام خواب ، سبب ایجاد اختلالات خواب ، سردرد، کاهش تمرکز، افسردگی و کسالت می شود. پژوهشگران به افراد توصیه می کنند، هنگام خواب تلفن را خاموش و دست کم در فاصله نیم متری خود قراردهند، زیرا امواج تلفن همراه ، هورمون خواب موسوم به" ملاتونین"را کاهش می دهد. تحقیقات پیشین مضرات تلفن همراه در کاهش قدرت باروری مردان و ایجاد تومورهای مغزی را به اثبات رسانده بود.


تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
محققان اروپایی ترکیب جدیدی برای تولید صفحات ذخیره کننده اطلاعات یافتند که در آن از نانوذرات استفاده شده است. هارددیسک های امروزی اطلاعات را روی لایه های فرومغناطیس ذخیره می کنند. این لایه ها دارای دانه های هفت نانومتری هستند که هر بیت اطلاعات روی یک سلول می نشیند که این سلول هم 60 تا 80 دانه را اشغال کرده است. یکی از راه های ذخیره اطلاعات در فضای کمتر، کوچک تر کردن سلول هاست اما با کوچک تر شدن سلول، تعداد دانه ها کاهش یافته، نسبت سیگنال به نویوز افزایش می یابد و از این رو احتمال خوانده نشدن سلول بالامی رود. راه مناسب برای حل این مشکل استفاده از محیط های ضبط اطلاعات با دانه های کوچک تر است اما در این حالت نیز مشکل ناپایداری دمایی پیش می آید. در یک بازه زمانی، اگر پایداری گرمایی به اندازه کافی نباشد، ممکن است جهت گیری مغناطیسی اطلاعات تغییر کند و نتیجه آن از بین رفتن اطلاعات است. محققان دانشگاه «چمنیز» از نانوذرات کروی 25 نانومتری استفاده کردند که از دانه های به کاررفته در هارددیسک ها بزرگ تر و از سلول های ذخیره سازی اطلاعات کوچک تر است. آنها از این نانوذرات که از جنس سیلیکاست، آرایه هایی را تهیه کردند. برای این کار نانوذرات را در الکل ریخته، سپس آن را روی سطح مورد نظر می ریزند و پس از تبخیر شدن الکل، نانوذرات خودآرایی داده شده به شکل الگوهای مشخصی درمی آیند. با نشست فیلم مغناطیسی روی نانوذرات، برجستگی هایی روی فیلم ایجاد می شود که می تواند به عنوان سلول ذخیره اطلاعات عمل کند. این ذرات قادرند به سوی قطب شمال یا جنوب جهت گیری کنند که این مسئله، تعیین کننده صفر یا یک بودن آن است. با استفاده از این فناوری می توان هزار گیگابایت اطلاعات را در یک اینچ مربع ذخیره کرد که این رقم شش برابر بیشتر از نمونه های رایج در بازار است. سازوکار خودآرایی در این روش موجب شده تا هزینه تولید در آن کاهش یابد.


تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

اینم ۱۰۰ مدار امپلی فایر که با ای سی های مختلف طراحی شدنو در یک فایل یکپارچه ی پی دی اف قرار داده شدن و همچنین در قدرت های مختلفن ....توصیه می کنم از دست ندین..... حجم فایل:۸۳۰ کیلو بایت برای دانلود رو ادرس زیر کلیک کنید

 http://www.4shared.com/file/iKylekWA/amplifier.html




تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

اینم یه کتاب که دربارهی دیجیتاله خیلی خوب و مفیدم توضیح داده....امیدوارم به کارتون بیاد و استفاده کنید حجم فایل:۱.۸۸مگابایت برای دانلود رو ادرس زیر کلیک کنید:

www.4shared.com/file/zB0Nwrxp/madar_manteghi.html




تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

اینم کتاب موریس مانو به زبان فارسی که عین کتاب اصلیشه حجم:حدود۱۵مگابایت پسورد:www.aghazeh.com برای دانلود رو ادرس زیر کلیک کنید:

www.mediafire.com/




تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

این یه مدار منبع تغذیه متغییر ۰-۳۰ ولت هستش ....که یه نگاهی بهش بندازین بد نیست ...همه چیه مدار واضحه متن شم کنارشه..... حجم فایل:۳۲۲کیلو بایت برای دانلود رو ادرس زیر کلیک کنید:

http://www.4shared.com/file/jc9E3cLN/manbae_tagziyeye_0-30_volt_mos.html




تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
بسیاری از وسایل پیرامون ما برای کارکردن به انرژی برق نیاز دارند و بخش عمده ای از زندگی ما به برق متکی است برخی از وسایل مانند تلویزیون ها ، رادیوها ، لامپ ها،گرم کننده های برقی و... همگی به انرژی برق نیازدارند .حال تصور کنید در طول یک روز برق خانه شما قطع شود چراغ ها،تلویزیون و رادیو کار نمی کنند. بعد از مدتی از بیکاری به دور خود چرخ می زنید و پس از چند ساعت، ماندن درخانه برای شما طاقت فرسا خواهد شد. حال اگر چنین مشکلی را در مقیاس بزرگتر فرض کنیم این مشکلات هم بزرگتر می شوند. به عنوان مثال دریک شهر خدمات اجتماعی از قبیل اورژانس ، پلیس ، تجهیزات بیمارستانی و همه و همه از کار می افتند. مشکلاتی از این قبیل ممکن است حتی منجر به مرگ انسان هم شود. کارخانه های مواد غذایی بر اثر از کار افتادن سردخانه ها یشان متحمل میلیون ها دلار ضرر می شوند و درصورتی که این وضعیت باقی بماند، نیروهای دولتی و خدمات دولت هم از کار خواهند افتاد بقیه در ادامه مطالب...........

ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
مقاله درباره ربات و انواع ان روبات و روباتيک بشر نام علمي homo-sapiens يا «مرد خردمند» را به خود نسبت داده است، زيرا قابليت هاي ذهني و حسي ما براي زندگي روزمره بسيار مفيد هستند. حوزه هوش مصنوعي (artificial Intelligence) سعي دارد تا موجوديت هاي هوشمند را درک کند. از اين رو يکي از علل مطالعه آن، بيشتر دانستن در مورد خودمان است، اما برخلاف فلسفه و روانشناسي - که آنها نيز به هوشمندي مرتبط هستند - هوش مصنوعي سعي دارد به همان خوبي که آنها را مي فهمد، به ساخت آنها نيز قادر شود. لطفان ادامه ی مطلب رو در ادامه مطالب دنبال کنید

ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
دانلود سوالات کنکور درس مدار فرمان از سال84 تا 88 در مقطع کاردانی به کارشناسی+پاسخ تشریحی این مطلب فقط مختص این وبلاگ اس پسورد فایل:www.elmeelectronic.mihanblog.com (با لینک غیر مستقیم) دانلود فایل: http://www.4shared.com/file/YmMILWxb/madar_farman.html


تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی